Het organiseren van de arbeid rondom de oogst, het gewaswerk en/of de teeltwissel is een topsport op zich. Het afstemmen van het aantal medewerkers op de hoeveelheid werk is vaak een heel gepuzzel. Een heel seizoen met een vaste groep medewerkers alle werkzaamheden uitvoeren is dan ook geen gemakkelijke klus. Ziekteverzuim, plotse vakanties, zwangerschappen of onderlinge irritaties in de groep zorgen, gedurende het seizoen, voor flink wat verloop.
Vraagstukken die horen bij het ondernemerschap. Maar het liefst focus je op de teelt zelf. Het creëren van een mooi product en maximale obrengst genereren is je kerntaak. Wij snappen dat. En daarom willen wij samen met onze klanten werken naar hetzelfde resultaat. Met onze jarenlange ervaring en tomeloze flexibiliteit én inzet is het onze doelstelling om onze klanten te ontzorgen. Wij vinden het belangrijk om een duurzame relatie aan te gaan en naast onze klanten te staan. Gevraagd en ongevraagd geven we advies, we houden de ontwikkelingen in de gaten en anticiperen op mogelijke lastige situaties.
Wij richten onze dienstverlening op tuinbouwbedrijven binnen de paprikateelt. Hier ligt ons hart en zijn we al jarenlang actief. Door de jaren heen is de branche veranderd. Binnen de Nederlandse economie is de tuinbouw een van de meest innovatieve sectoren en het is, nu meer dan vroeger, belangrijk om jezelf als tuinder meer te positioneren als ondernemer dan als ‘paprikaboer’. Dat betekend dat de tuinder verantwoord en duurzaam moet telen en dat er veel eisen worden gesteld aan de bedrijfsvoering. Dit zorgt ervoor dat een tuinder veel op zijn bordje heeft. En daar kunnen wij als geen ander ondersteuning in bieden. Zodat in de toekomst de meer data-driven generatie tuinders zorgeloos zich kunnen richten op de teelt, certificeringen, handel en het vertrouwen hebben dat ze een eerlijke en daadkrachtige partner naast zich hebben staan die ervoor zorgt dat hun doelstellingen waar worden gemaakt.
Onze missie is om de visie en strategie van de klant vorm te geven op de werkvloer. Dit doen wij door te adviseren wanneer en hoe bepaalde taken of projecten uitgevoerd kunnen worden. Om vervolgens in overeenstemming met de klant de afspraken zelfstandig uit te voeren.
Wij kijken samen met de klant naar de werkzaamheden die op ons afkomen. We maken samen een plan en voeren die uit. Al ruim van tevoren anticiperen we op zaken die spelen op het bedrijf of projecten die op stapel staan. We denken graag mee en zoeken naar de vraag achter de vraag.
Als we de klant adviseren zijn we eerlijk. Sommige zaken kunnen wel, andere zaken kosten meer geld of energie. We geven onze visie op wat verstandig zou kunnen zijn en hoe we de klant wel of niet kunnen helpen. Alleen uitvoeren wat de klant wil vinden we niet voldoende. We geloven dat we het samen met de klant doen en daar horen eerlijke gesprekken bij. Zo ook naar onze medewerkers willen we eerlijk zijn. We vinden het belangrijk dat alle medewerkers op alle locaties inzetbaar zijn en dat iedereen dezelfde waardering geniet.
Soms moet er in korte tijd heel veel gebeuren. Wij staan er om bekend snel te kunnen schakelen en voor je het weet is die pittige klus of die grote hoeveelheid werk verdwenen. Soms met mankracht anders met manuren óf we vinden een andere oplossing. Maar het werk moet af. Daar staan we voor.
De werkzaamheden en de vraag van de klant kunnen verschillen van dag tot dag. Daarom houden we alle voortgang nauwgezet in de gaten en kunnen we plannen snel bijstellen. Moet er plots bio worden uitgelopen, wij schakelen mee. Is het te warm en moeten bepaalde werkzaamheden onderbroken worden? Wij verdelen de planning opnieuw. In overleg mag dat nooit een obstakel opleveren.